Hautatutako talde eta bakarlariak – VillaSoundBilbao 2021

1

A1 GOLDIE

Andrea Artola Iruñean jaio zen 2001ean. Euskal eta Brasilgo sustraiak dituen abeslari eta konpositoreak oso presente izan du beti musika. 16 urterekin hasi zen bere lehen abestiak konposatzen.

2018an, “Feelings” izeneko bere lehen EP kaleratu zuen, non zenbait eraginekin esperimentatzen baitu, hala nola R&B, Bossa Nova edo Dancehall. Aurrerago, “Google Maps”, “Vaseline” eta “Race” singleak merkaturatu zituen, eta beste artista batzuekin lankidetzan aritu zen. A1 GOLDIE bilakaera-prozesu garrantzitsu batean dagoen artista da, bai pertsonalean, bai prozesu artistikoan, eta esperimentatzen eta lanean jarraitu nahi du bere helburura iristeko. Etorkizun handiko proiektua da, musikaren eszenan bidea zabaltzen ari dena.

2

BLANQUITA CARRAQUELA

Salamancako Unibertsitatean itzulpena eta interpretazioa ikasten ari zela, Asier Beramendi 2012. urtean hasi zen bere lehen abestiak idazten, bere jaioterrian, Donostian, banda bat sortzeko asmoz. 2014. urtean, Suediako egonaldia aprobetxatuz, Eraul izeneko taldearen lehen maketa grabatzeko aukera izan zuen. Maketa haren abestietako baten arrakastari esker -Etxea-, eta Kutxa Kultur Fundazioko musikarientzako egoitzen laguntzarekin, seikote bat osatu zuen Julen Idigoras —Skakeitan, Rinconada— haurtzaroko lagunarekin batera, eta harekin jarri zituen proiektuaren oinarriak.

Eraulen Iraultza diskoa — Deierri Records/Gran Sol —, Haritz Harreguyren estudioetan grabatua, Mondo Sonoro aldizkariak hautatu zuen estatuko bosgarren amerikar erroko diskorik onena izateko 2017an, eta hari esker, kontzertuak eskaini zituen hainbat jaialditan (Donostia Festibala eta Tibidabo Live Fest) eta aretotan (Bilboko Kafe Antzokian, Gaztestenan eta Donostiako Tabakaleran), besteak beste.

Gaur egun, Eraul desegin ondoren, beste konposizio batzuk aurkeztu ditu Blanquita Carraquela izengoitiarekin. Txikitatik limurtu zuten soul, blues eta, batez ere, amerikar erroko musika —popez jantzita beti— alde batera utzi gabe, gaur egun produktore gisa prestatzen ari da bere konposizioak grabatzeko. Hala, elektronikak berezkoagoak dituen elementu berriak erabiltzen ditu —hala nola sintetizadoreak, erritmo-kaxak eta manipulatutako ahotsen jokoak—, bai eta baxuak edo teklatuak ere, musika-hizkuntza berri bat eraikitzeko, eta proiektu berri hori rap, spoken word eta hip-hop-en inguruan eratzen du. Ikuspegi berri horretatik, gaztelania bere konposizioetan sartu du, baina ez ingelesari ez euskarari uko egin gabe.

3

FULL CAB

Liam McDonnell (ahotsa), Mikel Puertas (gitarra), Asier Astorkiza (baxua) eta Natxo Atxa (bateria) dira Full Cab taldeko kideak. Liamek eta Mikelek unibertsitatean ezagutu zuten elkar, eta antzeko gustu eta kezkak zituztenez, Asierrekin batera jotzen hasi ziren eta ondoren Natxorekin. Cover-ak eta jam-ak jotzen hasi ziren, eta beren praktika garatzen eta errepertorio propioa sortzen jarraitu dute.
Taldeak erreferentzia ugari ditu. Strokes-en garage revivaletik hasita, Surf Curseren surf punketik eta Whoren rock klasikotik pasa eta Stooges edo Death bezalako taldeen lehen punkeraino, kasu askotan rap edo reggae kutsua duten Liamen ahots lerroekin eta bere jatorrizko ingelesezko letrekin batera.

Instrumentalki, gitarra erritmoaren arabera orientatzen da, eta baxua melodiaren arabera, normalean gertatzen denaren kontra. Duela gutxi hasi dira Liamek kantatzeaz gain izan ditzakeen hainbat rolekin esperimentatzen, hala nola bigarren gitarra bat jotzea edo sintetizadoreak erabiltzea.

4

MARTIN DE MARTE

Martin Murua 2018an hasi zen musika sortzen Martin de Marte izen artistikoarekin. Bere lehen albuma “Kaixo Lagun” izan zen, 2019an argitaratua eta, ondoren, 2020ko apirilean, “Red River Ride”, biak formatu digitalean soilik.

Azken hori oso-osorik grabatuta dago entsegu-lokal batean. Martinek instrumentu guztiak jotzen ditu grabatzerakoan: oinarrizko bateria, baxua eta ondoren gitarrak, eta zenbait kantutan, sintetizadoreak edo teklatuak, eta, azkenik, ahotsak. Disko honekin 4 kideko talde bat sortu du, laurak Zarauzkoak, bateria, baxu jotzailea eta bi gitarrista teklatuarekin batera.
Bere inspiraziorik zuzenenak pop musika, rocka, jazza, indiea eta psikodelia dira.

5

MONA RORA

Lau horma, ohe bat eta teklatu baten artean, Mona Rora barrua husteko beharretik sortzen da. Desamodioa eta konplexuak dira bere main topic. Erdi irekita dagoen ate baten bidez entzuna izateko jaioa, bere musika YouTube edo Soundcloud plataformetan argitaratzen hasi zen, bere lagunen gozamenerako. Horrela, 2019an, Goony Chonga lagun zuela, lehen kontzertua eman zuen Encartan.
Ondoren, urte horretan bertan, Record Store Day eta Barruan taldeetan aritu zen Devarekin batera. Azkenik, irailean beste kontzertu bat eman zuen Espacio Open-en, Flanekin batera. Fidelitate baxuko soinuak eta zintzotasunez betetako letrek indarrak batzen dituzte zure bihotzaren epizentrora iristeko eta guztiok sentimenduak ditugula gogorarazteko.

6

MONDAY POTIONS

Taldea Eneko Peña instrumentu anitzen jotzailearen grabazio proiektua bezala hasi zen bere etxeko estudioan. Do It Yourself filosofiaren pean beti, Monday Potionsek Lo-Fi soinu retro eta alternatiboa batzen du, psikodelia ukitu arinekin.

Garaje estetikaren barruan, Monday Potionsek bere lanak ekoizten ditu Japan-Sevylle Records Ltd zigilupean. Duela gutxi izandako elkarrizketa batean “begiztatu beharreko proiektu musikal bilbotarra” bezala deskribatu ondoren, prentsak haren soinuaren hainbat eragin aipatzen ditu, Lou Reed eta Serge Gainsbourgetik hasi eta The Strokeseraino.

Nize - 214

NIZE

Andrea (gitarra eta ahotsa), Intza (bateria) eta Niko (baxua) dira Nize. Euskarazko letrekin egiten dute post rocka, ingelesezko abestiren batekin. Doinu ilunak dituzte eta fuzz eta azpimunduko ahotsez beteta daude. Taldea 2017ko hasieran sortu zen Arangoitin, baina 2018ra arte ez zen formalizatu.

Zazpi abestiz osatutako LP bat grabatu dute Urtzi Izaren estudioan. CDa maiatzean argitaratu zen formatu digitalean konfinamenduaren ondorioz.

Garai hartan bigarren geratu ziren BBK Soinu Berriak 2020 lehiaketan, eta, horregatik, abesti berriak egiten ari dira abenduan grabatuko duten lau abestiko EP bat ateratzeko. Gehien bat Bilboko areto eta tabernetan jo dute, hirurak hemen bizi baitira gaur egun.

8

NUN

Nun Ander Bañales ekoizle eta konpositoreak eta Aitor Elosegi abeslariak osatzen duten bikotea da. 2019an hasi ziren “NUN” ideia aztertzen, eta, azkenik, 2020rako proiektuak bultzada hartu eta argitara ateratzea lortu dute.

Talde honen musika genero bakar batean etiketatzea zaila den arren, Pop, Trap eta Deep House generoekin identifikatzen dira. Genero melodikoago eta urbanoago hauek euskal merkatuan sartzen saiatzen dira. Bere abestiek hainbat aro eta desamodio esperientzia kontatzen dituzte, eta euren letren bidez gatazka sozialak aldarrikatzen saiatzen dira, gazteei begira. Honela definitzen dute euren burua: “Askok barruan sentitzen dugun baina gutxik adierazten dakigun txarrantxa”.

Txorierriko talde gazte honek euskal musikaren egungo eszena berritu nahi du, eta mainstream genero berriak (Trap, Deephouse, Urban) euskarara hurbildu, publiko berria erakarriz eta hizkuntzaren muga hautsiz. Halaber, amerikar panoramaren eragina dutela diote, batez ere XXXTentacion, Post Malone eta beste artista askorena, eta deep house eta trap nahasketa bat ere eskaintzen dute.

9

OLAIA

Olaia abeslari eta konpositorea da, eta bere musikan eklektikotasunaren eta sinpletasunaren aldeko apustua egiten du. Ahotsa da bere tresnarik handiena; hala ere, beti aritzen da bere gitarra eta loop stationarekin batera, eta duela gutxi teklatuak eta kontrolagailuak gehitu dizkio bere set-i.

Bere sorkuntzak introspekzio destilatu baten isla dira, bere esentziarik garbieneraino destilatua, arreta handiz, fintasunez eta letrekiko dedikazioarekin. Estilo pertsonalarekin, hainbat generoz elikatzen da, bere ildoekin bat egin eta horiek sentsibilitatez eta bultzadaz lagunduko dituen musikaltasuna aurkitzeko.

Hain desberdinak diren jazza, trip hopa edo indie poparen eraginak izanda, bere estiloa katalogatzea zaila da. Egile musika, atl pop, folk edo trip hoparen artean nabigatzen du. Gaur egun, bere lehen EPko ekoizpenean ari da lanean, beste musikari eta ekoizle batzuekin elkarlanean.

Duela gutxi hasi da erregulartasunez Josu Elvira musikariarekin elkarlanean, zeinak 11 urte baitaramatza progressive rocketik hasi eta funk, chill edo melodic groove estiloetaraino dituzten taldeetan murgilduta, eta gitarra, baxua, bateria, kutxa eta txalaparta jotzeaz gain, ekoizpen digitalean ere aritzen da. Biek, arte eszenikoetako hainbat diziplinatan hezita, sentsibilitate bera dute; bakoitza bere kolorean, oso desberdina eta aldi berean oso osagarria. Ondorioz, Olaiaren proposamenak sakontasun eta bizitasun handia lortzen du.

10

RAMONA’S FIRST EVIL BOYFRIEND

Ramona ‘s First Evil Boyfriend 23 urteko bi gaztek osatutako bikotea da, eta konfinamendu garaian sortu zen. Bertan, lehen albumeko 8 abestiak konposatu zituzten, etxean aurkitu zuten mikrocasette batean bilduta.

Geroago, irailean, abesti horiek grabatu eta astebetean etxeko trastelekuan ekoitzi zituzten. Lehen lan horrek soinu intimo bat bilatzen duela diote. Lo-fi, sinplea, apaindura askorik gabea eta inprobisazioaren eta sortzen ari dena grabatzearen esentzia hori galdu gabe.

11

SILITIA

Silitia Ibai Silicatok eta Xabier Barrutiak 2018an Bilbon sortutako bikotea da. 2019an atera zuten lehen LPa, Partners in Crime, non giro eta doinu ilunak miatu baitzituzten. Sorkuntza-prozesua heldu ahala, bere musika rockaren, elektronikaren eta alternatiboaren arteko nahasketa eklektiko bihurtu da, erritmo dantzagarriekin eta gitarra zaratatsuekin. Hainbat erreferentzia dituzte, hala nola System of a Down, Radiohead, Gorillaz, Arctic Monkeys, The Strokes, Caribou edo PJ Harvey.

Ikusizko atalari ere garrantzi handia ematen diote: hainbat bideoklip egin dituzte, beraiek eta gertuko sortzaileek zuzenduak, hala nola White House Blues abestiaren bideoa, Ander López lankide eta kolaboratzaileak zuzendua.

Diotenez, dibertsioa, surrealismoa eta antzerki-jitea ditu ardatz Silitiak. Azken singleak, Akamoko, Who Controls eta La Misma, harrigarriro oso ondo funtzionatu dute, proposamen ausartak izan arren. 2020an single-serie bat eta album berri bat ateratzea pentsatu dute, oraindik izenik gabea

12

SUAVE

Suave Bilboko kolektibo artistiko bat da, sormen-industriako profil profesional desberdinez osatua eta 2020. urtearen hasieran sortua. Gaur egun, bere proposamena nagusiki musikala da, hainbat single argitaratuta eta album bat erditzeko zorian. Joan den irailean eskaini zuten lehen zuzenekoa Bilborock aretoan, Bilboko Udalak antolatutako Musika Lokala zikloan.

Suave eta Thalamas – abeslaria eta ekoizlea- dira proiektu garaikide eta independente honen pieza nagusia, pop-elektronika musikakoa, urban-aren euskal eszena goratu nahi duena proposamen berritzaile eta sortzaileekin. Argitaratutako abestiak R&B, indie edo Pop-Rock generoetara hurbildu dira eta horietako batzuekin batera taldeak berak idatzi eta ekoitzitako bideoklipak ere izan dira.

Orain bere lehen albuma, El Diccionario de las Flores, kaleratzeko prestatzen ari dira, Euskal Herriko musika urbanoaren eszenan lehena eta geroa markatu nahi dituena.

Dupla

DUPLA (TALDE GONBIDATUA)

DUPLA nekazal ingurune baten musika urbanoa egiten duen taldea da. Hitz esplizituak erabilita, ikutu elektronikoa zein hip-hop-a nahasten dituen pop musika da beraien marka.

Aguraineko bikote honek, hilean behin ateratzen zituzten Ikus-entzuneko kapituluak Youtuben partekatuz, beraien lehenengo EP-a egiten hasi ziren 2018ko neguan.

Zuzenekoetan, ahotsa zein bateria, elektronikaren indarrarekin nahasi eta antzerkiaren antza duen espektakulu bisuala sortzen dute.

Aikoelgrupo

AIKO TALDEA (TALDE GONBIDATUA)

Madrilen du egoitza banda honek, eta Tere (gitarra eta ahotsak), Lara (gitarra eta ahotsak), Bárbara (teklatuak eta ahotsak) eta Jaime (bateria eta ahotsak) ditu kide.

Haien ahalkegabetasunak, herabetasunik ezak (eta izaera oiesak) gogora ekartze digute punk-pop soinua, Joanna Gruesome, Veronica Falls edo Comet Gain taldeena bezalakoa, amerikar talde batzuen riot grrrl espirituaren zertzelada zenbaitekin, hala nola Le Tigre, Bartmobile edo Bikini Kill.

Haien jarrera eta lotsagabetasuna, hala, gaztetasunaren eta irakimenduaren ondorio dira.

Pantocrator

PANTOCRATOR (TALDE GONBIDATUA)

Bartzelonako taldeak, Marta Delmont, Marina Correa eta emozioen kudeaketa ezin txarragoa zituela gidari, “Villacapullos” eman zuen argitara 2019an, Xiri Romaní aritu zelarik baterian eta Robert Busquets gitarran.

Powerpop eta garage musika-eretako disko bat izan zen, errealismo zarratrako gisako bat zekarrena. Ezagutzen dute zure bizitzaren historia, eta umore garratz eta ironia millenialez kontatzen dizute. 2020an, pop haserretuaren bigarren entrega aurkeztu zuten, “La Masacre de Putis”: 4 kanta, zehaztasun historiko zalantzazkoa zutenak.

Depresion Sonora

DEPRESIÓN SONORA (TALDE GONBIDATUA)

Marcos Crespok lehen demoa jarri zuenean sarean 2020ko maiatzean, Depresión Sonora izenburuarekin (Beheraldisoinuduna), gutxik uste izango zuten bere logelan egun batzuk lehenago osatu zituen bost kanta haiek gure bizitzako urterik arraroenetako baten soinu-banda bihurtuko zirela: “Ya no hay verano (Jada ez da udarik) edo “Hasta que llegue la muerte (Heriotza iritsi arte)”, hilabete batzuen buruan, ereserki bihurtu dira, plataforma digitaletan milioika entzunaldi baino gehiago izan dutenak, eta EP hau, hala, bat bateko klasikoen bilduma bat bihurtu da. Eta inolako ez inoren laguntzarik gabe, gainera.

Orain, proiektua aurkeztu jendartean aurkeztu beharra dago dotoreki, hazi egin baita bere baitarik: kanten indarragatik, zeren eta, soinuaz harago, lortu baitute kamusadak jotako belaunaldi batengana iristea, eta ahotsa ematea. Izan ere, Marcos biluzi egin da bere belaunaldiko ekoizlerik freskoenetako baten gisara, eta aditzen ditu nahiz errusiar post-punka, nahiz popik komertzialena, baina, betiere, ikuspegi propio eta bakan batetik.

Rebe

REBE (TALDE GONBIDATUA)

Reberen unibertsoan sartzea ez da bakarrik gelako pop likido eta iheskor, analogiko eta jostailuzkoa, sentsuala eta estra-leunean sartzea, nola edo hala Ana D, Vainica Doble, Jeanette edo Hidrogenesse bezalako artista pertsonalekin lotuta (baina ez dira nahasten, ez dauka haien antzik); bere estetika vintage asaldatzailean sartzea ere bada.

J Martina

J MARTINA (TALDE GONBIDATUA)

Taldea 2019an jaio zen haien arduretan oinarritutako musika proiektu bat sortu eta soinu elektronikoekin lan egiteko. Urtebete konposaketan aritu ondoren, 2020an abestiak kaleratzea eta zuzenekoak prestatzea erabaki dute. Argitaratutako lehen singlea “Mundu Zahar” izan zen, Camaronen “Viejo Mundo” abestian oinarritutakoa. Ondoren, beste 3 atera dituzte, “Beste Zerbait”, “Su” eta “Desira”. “Pop-trap” bezala definitzen dute haien musika, soinu elektronikoak ahots melodikoekin nahasiz.

Chill Mafia Ben Yart

CHILL MAFIA & BEN YART (TALDE GONBIDATUA)

Iruñako ekoizleak, abeslariak, DJak, diseinatzaileak ,graffitigileak… “Pinchadak” etamusika ekitaldien bitartez mugimendu kulturala sortzen hasi ziren. ‘Ezorregatik x berpizkundea’ ostean, ‘Gazte arruntaren koplak’ singleari esker 100.000 ikustaldi lortu zituzten astebete baino gutxiagoan.

Influentziak: 80ko hamarkadako Punka, reggaea, duba, euskal kanta tradizionala, reggaetona edo hiphopa; musika beltza eta latindarretik abesti klasikoen berrinterpretaziora arte. Ben Yart-en konpainia izango dute, Iruñako musikari baliotsua.

Eddi Circa

EDDI CIRCA (TALDE GONBIDATUA)

Eddi Ogra. Oso frikia eta oso sekretua. Abesti bakoitzak adiskidetasunari, malenkoniari, maitasunik ezari, komediari eta feminismoari buruzko informazio baliotsua biltzen du. Harentzat, arteak aurrezteko ahalegina egiten du, behar-beharrezkoa baino ez du zehazten. Ez da makurtzen, ez du onartzen, ez du amore ematen: arteak zor bat du gizakiak ez direnekin.

LaTrinidad

LA TRINIDAD (TALDE GONBIDATUA)

‘Los Inmuebles Que Se Derrumban’ lanean, hasieratik amaierara bitarteko disko arkitektonikoa aurkitzen dugu, eta haren aldamioek egitura bikoitz bati jarraitzen diote: barrualdeari eta kanpoaldeari. David Bowieren Berlingo Trilogiaren, synth-pop jugoslaviar eta alemanaren, The Clash, Ilegales, Nacha Pop eta The Smiths, post-punka edo spoken-word-aren eragina.

VVV

VVV (TALDE GONBIDATUA)

Hotzari, zaratari, modernitateari eta aparkalekuei gurtza egiteko sortu zen Madrileko hirukotea. Belaunaldien iluntasunaren eta
pistan dantzatzeko gogoaren arteko oreka aurkitzen du. Letra frenetikoak, belaunaldi-espiritu alternatiboenaz beteak, egungo gazteriaren urduritasunaren ikuspegia, soinu psikodeliko elektropunkak eta denboran zehar bidaiatzera bultzatzen zaituzten ahotsak.

MarceloCriminal

MARCELO CRIMINAL (TALDE GONBIDATUA)

Egunerokotasunaz hitz egiten diguten abestien lo-fi soinua, asmo handiagorik eta eskuliburuetako poserik gabe. Mercadonan ibilaldi bat egitea ere ederra izan daiteke; beraz, ez dago arazorik bere musikan irudikatzeko, horrela bakarrik, triste eta desengainatuta dagoen norbaiten mezua transmititzen badu.

Valdivia

VALDIVIA (TALDE GONBIDATUA)

Duela 3 urte, Madrilen, Irene Lopezen gelan jaio zen proiektua. Kontzertuetan bere abestiak dira nagusi, baina baita bere estilo ilun eta kristalinora egokitutako hiriko musikaren bertsioren bat ere.

LaClaridad

LA CLARIDAD (TALDE GONBIDATUA)

Madrilen bizi den laukotea, asmo adierazpen bat proposatzen duena. Soft poparen eta pop naivearen artean nabigatzen duten melodiak ahalik eta
gehien afinatzeko lau lagun. Musikaren lau maitale dira, beren egunerokoan sentitzen dutena asmo handirik gabe adierazteko.